A Tampon-gate
Ezúton tájékoztatjuk a szakmai munkánk iránt (is) érdeklődő közvéleményt, hogy 2014-ben, az NCTA által támogatott Peer Kapitány elnevezésű sorstárs programunk támogatási keretéből valóban vásároltunk 5 doboz 8 db-os O. B. normál tampont és ezzel egyidejűleg 5 doboz 20db-os Facelle típusú intim törlőkendőt, összesen 3100 Ft értékben. Ezeket a sorstárs-projektbe bevont, a Szexmunka és Prostitúció munkacsoport aktívan együttműködő 5 aktív peer -je (tapasztalati munkatársa) kapta meg, ún. motivációs higiénes csomag részeként.
Tudomásunk szerint elsőként először a hvg.hu írt arról tegnap, október 21-én, hogy esetleg a Kék Pont volt az a szervezet – a most elkészült KEHI jelentés szerint – amely tampont vett a norvég pénzen, a gyanú szerint jogosulatlanul. A KEHI-nek beszkennelt számla fotó másolatát lásd a mellékelt képen! A csomag része volt egyébként óvszer és terhességi teszt is.
Mivel erről a felmerült problémáról a hatóságtól kérdést, jelzést nem kaptunk, nincs okunk feltételezni, hogy mi lennénk az emlegetett érintett szervezet, illetve a tőlünk bekért és általunk elküldött több száz oldalas dokumentáció szakmai beszámolóiban is kitértünk a tampon vásárlás okaira.
Részlet a szakmai beszámolóból, amit a KEHI részére is megküldtünk korábban:
“Beszéltünk a munkacsoport céljáról és a motivációs csomag tartalmáról, amit úgy szeretnénk összeállítani, hogy olyan dolgok legyenek benne, amire a peereknek leginkább szüksége van. Mindenképpen szerettük volna, ha a peerek teljes értékű csoporttagként vesznek részt a foglalkozáson, illetve maguk dönthetnek már a foglalkozás céljáról is – tehát közösen határoztuk meg a konkrét célt és produktumot…
Harmadik őket érintő téma a szexuális úton terjedő betegségek felismerése és elkerülése, így ebben a témában is tervezünk egy képzést.
A lányok hogyan tudnak bekapcsolódni a munkába? Első körben mindenképpen gondoskodni kell arról, hogy minden érintett tudjon az induló képzésekről – mivel telekommunikációs eszközökhöz a hozzáférésük igen korlátozott, így a plakátok kihelyezése és magának az anyaprogramnak, a csajnapnak a népszerűsítése lehet eredményes. Így a lányok a peer program keretében a többi lány tájékoztatásáról gondoskodnak – csajnap szórólapokat osztanak, részt vesznek az eseményeket hírdető plakát tervezésében. Így kreatív munkavégzésre, a google-ön való keresésre, internet célzott használatára és közös munkára, közösségépítésre ösztönözzük őket.
A foglalkozás kereteit a peerekkel együtt határoztuk meg, így egy foglalkozás ideját 50 percben maximáltuk – saját megítélésük szerint maximum ennnyi időt tudnak hatékony munkával tölteni, az elvonási tünetek, futtatók és pénzszerzési kényszer miatt.
Motivációs csomag preferált tartalma: intim és fertőtlenítő kendő, krém, óvszer, szúró csomag, tampon, esetleg smink és foglalkozásokon snack, leves, télen tea…”