Cikkeink

Az "ilyen volt – ilyen lett" típusú elrettentő fotókampányok hatékonyságáról – interjú a Nők Lapja Cafe-n

Vajon bizonyíthatóan hatnak-e ezek a típusú fotókampányok, vagy éppen ellenkezőleg?

“– Az ilyen „elrettentő” képek nem működnek – állítja dr. Rácz József. – Ennek a sokat idézett példája a Montana államban (USA) a metamfetamin-használattal kapcsolatban alkalmazott hasonló képek, amelyeket hetente többször televízióállomások, óriásplakátok mutattak. A program 2005-ben indult és 2-3 millió USD költségvetésű volt. A program azonban – a program készítőinek saját adataival szemben – nem volt sikeres. Egy szaktudományos közlemény (Anderson, 2010) részletesen elemezte a fiatalok körében végzett, a szerhasználattal kapcsolatos kutatásokat (Montanában és az USA más államaiban), valamint a metamfetamin-használat miatt kezelésbe kerültek adatait. Ezek alapján megállapítható, hogy az igen költséges kampány nem vezetett eredményre.”- nyilatkozta igazgatónk, Dr. Rácz József a Nők Lapja Cafe kérdéseire. A teljes interjú itt olvasható.