Híreink

Mindfulness csoport a Felépülési Hét első napján, hétfőn 10.00 – 12.00

A Kék Pont Felépülési Hetének keretében, április 4-én, hétfőn délelőtt 10 és 12 óra között ingyenes, bemutató Mindfulness csoportra hívjuk  a módszer iránt érdeklődőket, a MÜSZI-be. (Cím: 1085 Budapest Blaha Lujza tér 1. Corvin áruház III. emelet, Bejárat a Somogyi Béla utca felől, nagy zöld ajtó MÜSZI logóval)

A mindfulness egy az éber jelenléten alapuló kognitív terápia (mindfulness based cognitive therapy – MBCT).

Regisztrálni ezen a linken lehet: http://goo.gl/forms/mwFNnvFNU5

Kollégánk, Takács József integratív terapeuta és MBCT tréner Angliában tanulta a módszert,  a Kelet-Londoni Egyetemre írt diplomamunkáját is ebből írta.

(fotó: From SocialWork@Simmons: What is Mindfulness?)

Mi az a mindfulness, avagy a tudatos jelenléten alapuló szemlélet?

Annak a képességnek a fejlesztése, mellyel akaratlagosan a jelen pillanatban történő tapasztalásodra tudsz figyelni (például, hogy mi történik éppen a testedben, az elmédben, a hétköznapokban) és mindezt ítélkezés nélkül, kíváncsi és nyitott elfogadással. Ez még így nem biztos, hogy önmagában hasznosnak tűnik. De ennek megtanulása segíthet a magunkkal szembeni kritika és ítélkezés felfüggesztésében, melynek meglepő következményei lehetnek. A tudatos jelenlét segítségével fejleszthetjük azon képességeinket, melyekkel könnyebben küzdhetünk meg a hétköznapi élet kihívásaival, legyenek azok kapcsolatosak a szellemi vagy testi egészségünkkel.

A tudatos jelenlét nem relaxációs módszer, és a célja sem az ellazulás, bár sokszor a gyakorlás velejárója. Ahogy az optimizmus, a kiegyensúlyozott érzelmi működés és a szellemi, lelki jóllét is.

Még ennél is konkrétabban, tehát  a módszer ebben segít:

Segítségével hatékonyabban tudunk a jelenben élni, és lehetségessé válik, hogy elengedjük a rágódást, a múltban való elmerülést és a jövővel kapcsolatos aggodalmaskodást!

Az élményeinkkel kapcsolatos elfogadó és nyitott tudatosság pedig:

– megnöveli a stressz- és feszültségtűrő képességünket

– érzelmi tudatossághoz vezet

– csökkenti az elkerülést

– segíti az önmagunkkal való együttérzést.

A szenvedélybetegek körében a fenti változás különösen nagy eredményeket hozhat, de bárkinek ajánljuk a módszert.

Az MBCT módszert egy 8 hetes képzés alatt lehet elsajátítani  a Kék Pontnál, most egy két órás  csoportmunkán kerestül nyújtunk bepillantást abb, milyen típusú fogalkozások várják a később jelentkezőket!

Takács József

2010-ben önkéntesként érkeztem a Kék Ponthoz, és azt hiszem, azóta már az összes programunkban dolgoztam. Összesen több mint 10 évig éltem külföldön, főleg Londonban, és általában sokat és szívesen utazom. A felépülési központú szemlélettel is Angliában ismerkedtem meg, ahol több felépülési központban is dolgoztam, mint integratív terapeuta. Jelenlegi munkakörömben, a Kék Pont felépülési koordinátoraként, igyekszem az ott tanultakat megosztani és az itthoni viszonyokra adaptálni. Szintén külföldön volt alkalmam egy itthon még kevésbé ismert, nagyon hatékony, a tudatos jelenlétre épülő módszert kitanulnom, mindfulness terapeuta lettem. Ez annak a képességnek a fejlesztését jelenti, mellyel akaratlagosan a jelen pillanatban történő tapasztalásokra tudunk figyelni (például, hogy mi történik épp a testünkben, elménkben), mindezt ítélkezés nélkül, kíváncsi, és nyitott elfogadással. Lehetőségeinkhez mérten, szeretném ezt is egy kiegészítő terápiás eszközként hasznosítani a Kék Pont felépülői és munkatársi közösségében. Hobbim a kerékpározás és kerékpárszerelés, a közösségi rádiózást a Tiloson belül gyakorlom.

A felépülőkkel végzett munkám legszebb része az, amikor szemtanúja vagyok annak, hogy valaki elkezd kiteljesedni, fontos értékeket felfedezni és új dolgoknak örülni.

A csoportot vezető Takács Józseffel korábban készült interjúnk itt  olvasható.

A Felépülési HÉT teljes programja itt olvasható.

Vigyázat, van ami regisztráció-köteles program, azokat külön jelöltük. Regisztrálni ezen a linken lehet: http://goo.gl/forms/mwFNnvFNU5