Cikkeink

Egy korszerű mérőeszköz serdülőkori problémákhoz

A Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Drogambulancia Alapítvány “Serdülőkori Problémák Értékelő Interjúja” (EuroADAD – European Adolescent Assessment Dialogue) felvételére jogosító tréninget szervezett első ízben a Ferencvárosban dolgozó gyermek- és ifjúságvédelmi területen dolgozó szociális munkatársak és pedagógusok számára. A tréningen a FESZGYI Gyermekek Átmeneti Otthonából, a FESZGYI „Alul-járó” Ifjúsági Irodából, a FESZGYI Gyermekjóléti Központból, a Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnáziumból valamint a Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskolából összesen 6 fő volt jelen. A résztvevők a 2 napos tréningen 10.00 és 17.00 óra között elsajátították az addiktológiai problémákkal küszködő serdülők és fiatal felnőttek komplex állapotfelmérésére alkalmas interjú használatát, melyet aztán szerepjátékok formájában is gyakorolhattak. A 2 napos tréning jó hangulatban, szakmailag építő légkörben zajlott, a tréninget a résztvevők és a tréning vezetője is hasznosnak értékelte.

Képzésünk a szociális továbbképzési rendszerben „S” jelű, 30 pontot érő akkreditációs képzésként
kínáljuk.
Az első megvalósult EuroAdad  képzést a Ferencvárosi Önkormányzat támogatta.

Az EuroADAD képzésról bővebb információkat itt olvashatnak, érdeklődni és  az akkreditált tréninget igényelni az info@kekpont.hu címen lehet!

És íme néhány vélemény a képzés résztvevőitől:

A képzés nekem több szempontból is jó élmény volt, mondjuk engem eleve az EuroAdad is érdekelt.

1. Jó instrukciókat kaptunk a használathoz. A magyarázat nem szájbarágós volt, hanem informatív.

2. Hasznos volt, hogy több területről érkeztünk, másféle ingerküszöbbel, más szempontok szerint súlyoztunk, ami jó vitaalap volt.

3. A súlyozás/tervkészítés kapcsán jó volt a Kék Pont részéről látni a lehetőségeket, határokat, tapasztalatokat.

4. Lévén, hogy sok területet érint, komplex mérőeszköz, reményeim szerint jól tudom majd használni később is. Persze nyilván felvet kérdéseket a gyejón belüli használat, családgondozó,/ kliens viszony “sajátosságai” miatt, ez az aspektus  még dolgozik bennem.

5. A két nap 10-17 közti beosztás szerintem az épphogy bírható kategória volt.  Több kérdés is átbeszélhető lett volna, de nyilván az idő szorított. Három napra elosztva több gyakorlat is belefért volna.

(V. H. K.)

A képzés oktatási tematikája jól felépített volt, megfelelő hosszúságú blokkokkal és szünetekkel. Az ismertetett tananyag hasznos volt, és a munkám során én már  tovább gondoltam mikor, és mely gyerek csoporttal tudom használni. Nekem nagyon jó volt a közös szerepjáték, mely hatékonyan segít a teszt lekérdezésben ( és persze később majd a munkám során egy eset tovább gondolásában). Mivel dinamikus volt a képzés, így rövidnek tűnt. (Garancz Anasztázia)

Nekem nagyon tetszett a képzés! Jó volt, hogy nem voltunk sokan a csoportban és a képzésen inkább a gyakorlatra helyeződött a hangsúly. Tetszett, hogy életszerű helyzeteken gyakoroltunk. Jó eszköznek gondolom a kérdőívet, mert sok mindenre rákérdez, ami magamtól nem jutna eszembe, viszont fontos lenne tudnom. Szerintem nagy hasznát veszem majd a munkám során. (Nagy Judit)

 

Úgy érzem, hogy nagyon színvonalas, gyakorlatorientált képzésben részesültünk. Nagyon jól éreztem magam, nagyon lelkes társaim voltak, ami szintén hozzájárult a képzés sikeréhez. Nagyon köszönöm: Kati


Köszönjük a visszajelzéseket is!